fredag 15. juli 2011

Gele på alle negler

Jeg ble veldig lei det gamle designet mitt, veldig fort, så etter å ha hatt det på en og en halv dag ville jeg ha nytt. Jeg hadde bare gele på tre negler, fordi de var kortere enn de andre, så jeg filte ned dem, og fjernet lakken på de andre.

Så bestemte jeg meg for å prøve gelenegler med franske tipper. Prøvde akryltipper som jeg hadde bestilt fra Ebay. Jeg lærte en essensiell ting - ta limet på løstippen, ikke din egen negl. Jeg presterte å lime sammen to fingre, og hadde lim under alle neglene når jeg var ferdig, klinette og ikke veldig pent, men jeg fikk nå fjernet det til slutt. Etter å ha limt på tupper klippet jeg dem kortere og filte dem til passe lengde. Jeg er ikke veldig fan av veldig lange negler, pluss at det blir VELDIG i veien når jeg jobber, jeg har problemer med å plukke opp ting med så korte som nå til og med, veldig uvandt. Etter jeg fant passe lengde filte jeg tippen oppå, for å få en mykere overgang, så det ikke ble sånn veldig "hakk". Så la jeg rosa gele på den delen som ikke hadde tipp for å fylle inn, curet og la blank gele oppå. Slik ble resultatet:



Ganske bra til å være første forsøk?

jeg trodde forresten jeg sparte masse tid på å legge akryltipper i stede for gele, men det spørs nok om stemte. Tok endel tid å file dem ned i forhold til å file geleen, men det blir sikkert bedre når jeg "get the hang of it".

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar