tirsdag 12. juli 2011

Jeg fikk jo geletingene i går, så i dag tok jeg meg tid til å prøve. Unnskylder på forhånd for veldig tørre hender. Jeg var litt gira på å komme i gang.



Renset negler og neglebånd og satte på sånne sølvgreier. Jeg kaller dem negleformer. De klistrer man på, og man bruker dem for å legge gelen lenger ut enn neglen for å få en forlenging. Så la jeg på gele. Begynte å forme en tupp ytters, og gikk over med gele overhele neglen tilslutt. Så var det inn I UV-lampa og vente. Det gjorde jeg to ganger. Så renset jeg neglen igjen og filte til passe lengde. Så brukte jeg UV-topcoat og satte neglen i UV-lampa igjen. Jeg skal ærlig innrømme at det her var den tredje neglen jeg tok, den første jeg prøvde var pekerfingeren, og bilde kommer nå.



Jeg bruker blank gele som dere sikkert ser, og det ble ganske skjevt og rart. Jeg lo som bare det da jeg så hvordan det så ut, men etter litt filing ble det ganske bra. Her brukte jeg tre TYKKElag med gele, og neglen ser sikkert over en halv cm tykk. Jeg må bli flinkere på å bruek mindre, for det syntes ganske godt.



Så var det over på decor. Jeg brukte China Glaze (Empowerment) og hvit og grå fra Depend, samt sølv fra Art Deco. Tokk litt av hver farge på en papir bit, og brukte dotting tool for å lage prikker i forskjellige farger. La også litt blank lakk og satte i stjerner fra Dollar Nail Art. Brukte fuktet tannpirer for å plukke dem opp.



Selvom pekefingere var ganske teit i begynnelsen ble det jo bra til slutt? Og jeg må få skylde på at det er høyrehånda, og jeg er jo egentlig høyrehendt!



Her er resultatet. Jeg er ganske fornøyd, jeg er jo fortsatt helt ny på dette!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar